De Helpdesk Hulpmiddelen

De Helpdesk Hulpmiddelen (HH) bestaat uit een enthousiaste groep vrijwilligers die voorlichting geeft over hulpmiddelen en aanpassingen voor mensen met een spierziekte.

Wat doet de Helpdesk Hulpmiddelen?

De meeste aandacht van de HH gaat uit naar kleine handigheidjes die het dagelijks leven van iemand met een spierziekte makkelijker kunnen maken. U krijgt – bijvoorbeeld- het laatste restje tandpasta moeilijk uit de tube. Of het opstaan uit uw stoel gaat niet meer zo makkelijk. U kunt dan veel plezier hebben van eenvoudige hulpmiddelen die vaak gewoon in de handel zijn of van aanpassingen die de HH voor u opspoort.

De Helpdesk Hulpmiddelen:

  • beantwoordt uw vragen over ADL-hulpmiddelen (activiteiten voor het dagelijks leven) of over het marktaanbod.
  • verzamelt informatie over ADL-hulpmiddelen en volgt ontwikkelingen die voor u van belang kunnen zijn.
  • vult de rubriek ´Handig´ in het ledenmagazine Contact. In deze rubriek vindt u nieuwe producten en nuttige tips. Deze producten plaatst de HH ook op deze site.
  • is aanwezig op het jaarlijkse Spierziektecongres van Spierziekten Nederland en bij een aantal regiobijeenkomsten, of nieuwe ledenbijeenkomsten.